صنعت چاپ

رشته صنعت چاپ امام صادق

صنعت چاپ یکی از بزرگترین و مهمترین اختراعات بشری و وسیله ی انتقال اندیشه ها و عواطف بسیاری از علما،دانشمندان،فلاسفه و اهل هنر می باشد که قدمت آن به پنج قرن قبل از میلاد می رسد.

نقش صنعت چاپ در روند زندگی آدمی و نیازمندی های فرهنگی او همانند نقش بهداشت و هواست که حیات انسانی بشر را وسعت بخشیده و در بهبود کیفیت زندگی و جهش های علمی و آگاهی او اثر قطعی و بی گفتگو داشته است . اکنون صنعت چاپ پا به پای علوم ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی ،لحظه به لحظه در حال تغییر و دگرگونی است و کاربرد رایانه تحولی حیرت انگیز در این صنعت بوجود آورده است . رشته چاپ هنرستان فنی پسرانه نمونه دولتی ماندگار امام صادق(ع)اولین و تنها مرکز چاپ در سیستم آموزش و پرورش کشور می باشد.این هنرستان بعد از گذشت بیش از نیم قرن همچنان بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی کشور می باشد.این رشته با شرکت افست که یکی از بزرگترین مراکز صنعت چاپ کشور است،ارتباط تنگاتنگی داشته و از طریق آن توانسته است تا ارتباط خود را با صنعت روز چاپ حفظ نماید.

همچنین این کارگاه دارای امکاناتی از قبیل: دوربین، لیتوگرافی،کنتاکت، قید کپی، ماشین چاپ2ورقی رولند، GTO هایدلبرگ، ماشین چاپ ملخی، دستگاه چاپ ریسوگراف،سایت کامپیوتر، ورق تاکنی، منگنه زنی، طلا کوبی، دستگاه برش دستی و ماشینی و…می باشد.

کارگاه چاپ هنرستان امام صادق(ع) توانایی انجام هرگونه کار چاپی را از مرحله ابتدا(پیش از چاپ) تا انتها(پس از چاپ) را به طور کامل دارد.

هنرجویان این رشته در طی دوران تحصیل با محاسبات فنی،رسم فنی،مبانی چاپ،تکنولوژی چاپ،مواد شناسی،حروف چینی (فتویی،کامپیوتری و اسکرین)، ماشین آلات چاپ برجسته،شابلون های اسکرین ، طراحی جلدو… آشنا می شوند.

کتب سه سال صنعت چاپ

مجموعه کتاب‌های شایستگی‌های فنی و غیرفنی سال دهم چاپ در زیر آمده با انتخاب هرکدام از عکس های زیر میتوانید این کتاب‌ها را دانلود کنید

مجموعه کتاب‌های شایستگی‌های فنی و غیرفنی سال یازدهم چاپ در زیر آمده با انتخاب هرکدام از عکس های زیر میتوانید این کتاب‌ها را دانلود کنید

مجموعه کتاب‌های شایستگی‌های فنی و غیرفنی سال دوازدهم چاپ در زیر آمده با انتخاب هرکدام از عکس های زیر میتوانید این کتاب‌ها را دانلود کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *